اگر مشتری نباشد تکلیف کسب و کار ما چه خواهد شد؟
ایجاد و زنده نگه داشتن فرهنگ مشتریمداری ضامن بقا و توسعه روزافزون سازمانها است و این مسئلهای که است متأسفانه بنا به دلایل متعدد در کشور ما کمتر مورد توجه قرار میگیرد. حتماً شما هم شاهد افت کیفیت محصولات و خدمات برخی صنوف و تغییر شیوه برخورد صاحبان آنها (از زمان تأسیس تا زمان رونق گرفتن کار و افزایش تعداد مشتریان) بودهاید. مشتریان سرمایههای ارزشمند یک سازمان هستند و به همین علت امروزه مسئله توجه به مشتری یا تکریم ارباب رجوع در اکثر کشورهای جهان کانون توجهات خاص قرار گرفته است. شناخت کامل مشتریان، همگام شدن با نیازهای در حال تغییر آنها، بررسی راههای توسعه محصولات و خدمات، در نظر گرفتن مشتری به هنگام اخذ تصمیمات سازمانی، اشاعه و نهادینه کردن یک فرهنگ مشتریمدار در سازمان، بهرهگیری از تجارت الکترونیک برای برقراری ارتباط بهتر با مشتریان، و بررسی و رسیدگی به موقع به شکایات آنها از جمله شیوههایی هستند که میتوانند انبوهی از مشتریان وفادار را در کنار شما و سازمانتان قرار دهند.
چاپ کتاب خود را به ما بسپارید
انتشارات سارگل اولین ناشر کتب مدیران برجسته ، گلاسه، تمام رنگی در ایران می باشد.
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان