یک ضربالمثل قدیمی میگوید: «شما میتوانید اسبی را کنار رودخانه ببرید، اما نمیتوانید او را مجبور به آب خوردن کنید.» این موضوع در مورد انسانها نیز صادق است. به عبارت دیگر، افراد کاری را انجام میدهند که یا خود مایل به انجام آن باشند و یا به طریقی انگیزه لازم برای انجام آن کار در آنها ایجاد شده باشد.
دکتر خدایار ابیلی (مقدمه کتاب مدیریت انگیزش)
انگیزه عبارت است از میل و اراده فرد به انجام یک کار. بر خلاف گذشته، امروزه اعتقاد بر این است که هر فرد توسط یک سری نیروهای مختلف درونی و بیرونی انگیزه پیدا میکند و از این رو، سازمانها برای بهرهبرداری بهتر و بیشتر از تواناییهای بالقوه کارکنان باید بتوانند در افراد ایجاد انگیزه کنند. البته گاهی اوقات مدیران و سرپرستان با کارکنان بیانگیزهای مواجه هستند که تمام تلاشهای آنها در جهت جلوگیری از کاهش سطح انگیزه را بینتیجه میگذارند.
غنیسازی مشاغل، توانمندسازی کارکنان، توسعه شغل، تشویق به ابتکار عمل، بهبود ارتباطات، و ایجاد فرهنگی عاری از سرزنش از جمله شیوههای نوین ایجاد انگیزه در کارکنان هستند. همچنین، یکی از ضرورتهای مدیریت انگیزش قدردانی از کمکهای افراد و پاداش در قبال عملکرد استثنایی آنها است. کتاب مدیریت انگیزش این شیوههای نوین و ضرورتها را به شما نشان میدهد و کمک میکند با ایجاد و حفظ انگیزه در کارکنان خود، راهی به سوی اثربخشی و کارایی بیش از پیش سازمان بیابید.
چاپ کتاب خود را به ما بسپارید
انتشارات سارگل اولین ناشر کتب مدیران برجسته ، گلاسه، تمام رنگی در ایران می باشد.
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان